zaterdag 19 mei 2012

Apen en kippen

Gisteren met zus en zwager, nicht, neef, zoon, dochter, dochter van zus, zonen van broer en dochter van nicht naar Apeldoorn naar de Apenheul geweest.

Prachtig weer, erg geslaagde dag.

Na afloop met z'n allen bij mijn oom en tante in Epe pannenkoeken en soep gegeten.

Van mijn tante, die prachtige quilts maakt, kreeg ik een bakje met wel 300 hexagon mallen.
Om te oefenen ga ik maar eens beginnen met een klein kussentje.

Ook had ze op de boekenmarkt een leuk boekje uit 1947 op de kop getikt, wat ik mocht hebben.
Het heet "Nuttige handwerken", en er staat in hoe je een directoire kunt naaien.


Je weet maar nooit of het niet nog eens van pas komt.

Afgelopen 2 weken heeft echtgenoot J. hard getimmerd aan een kippenhok. Toen we nog in Smilde woonden hadden we wel 30 kippen en die liepen allemaal los in de tuin.
Sinds we hier wonen was het er nog niet van gekomen om weer kippen aan te schaffen.
Daar kwam bij dat ik ze niet weer los in de tuin wilde, want dan vind je dus echt geen eieren.
Wel regelmatig kleine kuikentjes, trouwens.

Maar goed, het hok was klaar, dus vanmorgen zijn we er op uitgetrokken om kippen te gaan kopen. Mijn vader, die ook kippen heeft wist wel een adres in Veenwouden.
We zijn goed geslaagd, 5 leuke jonge legkipjes.
Ze moeten nog wel een beetje wennen...


Toch wel typisch dat Bert, niet onze allerslimste poes (wel de liefste trouwens) als eerste gaat bekijken of hij ook een kipje kan verschalken.
Hoeze, zelfoverschatting...

1 opmerking: