maandag 28 mei 2012

Rommelmarkt

De operatie aan mijn rechterhand is goed verlopen en ook met de pijn achteraf viel het gelukkig mee.
Zaterdag zijn we ter afleiding (van alleen maar lezen in de zon wordt je ook een beetje gaar)
naar de Rommelmarkt in Makkinga geweest.
Honderden kramen met zoveel leuke dingen....
Ik vond 2 boeken uit de jaren 70 met hele leuke dingen erin
Allerlei kantjes en een ienie-mienie borduurwerkje

En als klap op de vuurpijl een grote witte doos....

die gevuld bleek te zijn met wel honderd breinaalden, verschillende haaknaalden en allerlei accessoires en hulpmiddelen voor bij het breien en haken


Er zat alleen ook iets in de doos wat ik niet kan thuisbrengen.
Een stuk of 10 plasticjes in de vorm van een vis.

Wie kan mij vertellen waar deze voor dienen?

Ik kan niet wachten tot mijn hand hersteld is en ik weer aan de slag kan met al deze aanwinsten.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Ieke, om de visjes kun je garen heen doen. Van staart naar bek, dit word gebruikt als je met meerdere kleuren je breiwerkje maakt.
    Goede vondsten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, tuurlijk, logisch. Dank je wel voor het oplossen van het "mysterie".

      Verwijderen
  2. Antwoord heb je inmiddels op je vraag. Het zijn zogenaamde 'breivisjes' en inderdaad bedoeld voor het breien met meerdere kleuren als je intarsia gaat breien. Met een noors motief kun je gewoon twee of meerdere bollen gebruiken maar met grote kleurvlakken gaat dat moelijk omdat je het garen niet aan de achterkant meevoert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie. Ik ga het zeker een keer proberen.

      Verwijderen